Opel залага на активни аеродинамични жалузи

Общи 09 октомври 2014 | Speed-Press.com A- A+ 25700 посещения | без коментари

Opel разработва иновативните активни жалузи, покриващи целия радиаторен отвор. Майкъл Ейбълсън, говорител на борда на директорите на Adam Opel AG и вицепрезидент на Vehicle Engineering, представи иновацията на тазгодишния колоквиум в Аахен, най-големия конгрес в Европа в областта на автомобилните и двигателните технологии.
Така наречените активни въздушни жалузи са разположени в отвора за охлаждане на радиатора. Те намаляват разхода на гориво, като автоматично затварят предния отвор, когато има по-малка нужда от въздух за охлаждане. В затворено положение системата подобрява ефективността на обтичането, като насочва въздушния поток около предната част на автомобила – встрани и отгоре. Така се избягва навлизането му в по-лошия от аеродинамична гледна точка двигателен отсек. Жалузите се отварят или затварят в зависимост от температурата на охлаждащата течност и скоростта на автомобила. Те например се открехват, когато автомобилът се изкачва по наклон или в градски трафик в горещо време. Жалузите се затварят при движение с висока скорост по магистрала, когато двигателят се нуждае от по-малко охлаждане.
Докато повечето автомобили днес са с постоянно открит отвор за охлаждане, Opel въведе частично прикриващи жалузи още през 2010 година. Те намаляват емисиите на CO2 на Astra ecoFLEX до едва 99 г/км (комбинирани емисии на базата на Нов европейски цикъл на шофиране). Междувременно компанията въведе тази технология и в други модели от гамата, като Insignia и Zafira Tourer.
Чрез комбинирането на фактори, свързани с температурата, електрическите консуматори и аеродинамиката, интелигентната контролна стратегия за отваряне и затваряне на горната и долната част – независимо една от друга – може да позволи високоефективно шофиране при всякакви условия на движение. Основното предимство на системата е намаляване на въздушното съпротивление с до десет процента, което след това се изразява в намаляване на разхода на гориво с около два процента в комбиниран цикъл или с до пет процента при движение със скорост от 130 км/ч.
Цялостните жалузи осигуряват и предимства по отношение на контрола на температурата, като спомагат за забавянето на охлаждането след изключване на двигателя и ускоряването на процеса на загряване след студен старт. Особено през зимата това има сериозно значение за намаляване на разхода на гориво и на времето за осигуряване на комфорт в интериора.
Opel планира да въведе първите активни аеродинамични жалузи в кратки срокове в напълно нов модел. Те ще бъдат последвани и от други технологии за намаляване на разхода на гориво и опазване на околната среда. За допълнителна информация изтеглете прикачените файлове.

 
Ключови думи:   opel
 

Brabus преобразява Smart Brabus преобразява Smart
09 октомври 2014
 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте