С времето Smart придоби култов статус и се превърна в дизайнерска икона. Дали обаче градският мъник може да стане още по-готин? Може би да – ако си има по-голям брат, който да го отрака: върху новата платформа заедно с Renault е разработена и 4-местна версия, която по-късно ще се появи и като Twingo.
Renault-виден кокпит
Затова не е чудно, че зад волана човек се чувства като във френски автомобил. Седалките, скоростният лост, бутоните за настройка на огледалата, дръжките, превключвателите и дюзите на вентилацията – всичко това напомня за Renault... и Dacia. Като цяло обаче шареният кокпит с централен тъчскрийн и плъзгащ се регулатор на климатика прави впечатление на много закачлив и модерен.
Дизайнерски интериор само срещу доплащане
Най-важна роля за това играят преди всичко текстилните покрития с тяхната мрежеста структура, които напомнят за материята, от която се правят модерните маратонки. За съжаление те не са серийни – клиентите могат да избират между две нива на оборудване – PassionPrime и Proxy. На волана има до шест бутона, с които се управляват различни функции, като темпомата например. Вляво от водача е разположен уредът, комбиниращ часовник и оборотомер.
Новият Smart е по-широк и по-просторен
Технически 2-местният и 4-местният модел са идентични. Но увеличеното с 62 см междуосие и дължината от близо 3,5 м превръщат forfour в опонент на VW Up, Citroen C1 и компания. Smart пораства на дължина и на широчина. Преди разстоянието между огледалата му беше 1,56 м, но вече е 1,66, т.е. с 10 см отгоре. Те не само осигуряват повече място за раменете и усещане за повече простор, но и възможност за поставяне на трета седалка отпред. За момента производителят не потвърждава плановете за „Forthree” и „Forfive”, но не изключва възможността за тези версии.
Четирима възрастни в купето
4-местната версия е идеална за всекидневието. Отзад без проблеми могат да седнат възрастни хора с ръст до 1,80 м. На по-високите ще им се наложи да опрат глава и колене съответно в тавана и в предната седалка. Като цяло обаче на къси разстояния четирима пасажери ще стигнат без проблеми до целта си. Значително предимство е възможността за отваряне на вратите почти до ъгъл 90 градуса, което прави достъпа до купето по-лесен. Smart Forfour се представя и като много гъвкав по отношение на интериора, както и като „талантлив“ транспортьор.
Комплект мебели от IKEA влиза в Smart
За разлика от Fortwo, който остава верен на своя типичен капак от две части, моделът с пет врати има нормална пета врата, която се отваря на височина до 1,85 метра. Задната седалка е делима в съотношение 50:50, а след сгъването й се образува почти равна товарна повърхност. Ако ви трябва още пространство, можете да сгънете и предната седалка – така се отваря място за предмети с дължина до 2,20 метра. Добрите „товарачи“ ще успеят да вкарат дори цял комплект мебели за малко жилище от IKEA в колата. Подобен автомобил сякаш не се е появявал от времето на „грозното пате“ и първото Mini.
Аналогия със Citroen 2 CV и компания
За Citroen 2 CV ни напомня и опционалният мек покрив, който се отваря електрически за 12 сек и осигурява поглед към небето. Да, това наистина го могат и други модели. Smart обаче използва още похвати, за да се различава от останалите. Собствениците на автомобилите получават безплатно приложение, наречено Cross Connect. Програмата, която създава връзка с външния свят, може да предложи „хитри“ възможности за паркиране. Естествено, връзката на мобилния телефон и инфотейнмънт системата на колата е напълно безпроблемна – и далеч по-важна за младите „хипари“ от динамичното шофиране.
Агенция Speed-Press
 
       Луксозната голяма баничарка - Mercedes-Benz Vito
      Луксозната голяма баничарка - Mercedes-Benz Vito
    
     
       Продават BMW M3 от 1997 г. за 164 000 евро
      Продават BMW M3 от 1997 г. за 164 000 евро
    
    Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!